CED, een internationale schadebehandelaar actief in 12 landen, zorgt dat haar 2500 werknemers optimaal kunnen werken door in te zetten op innovatie. Door recente overnames en groei ontstond er echter een behoefte aan meer eenheid en merkconsistentie. Wij hebben een heldere merkidentiteit en merkarchitectuur gecreëerd waardoor de uitstraling van CED in elk land consistent is.
In de loop der jaren en na vele overnames was er geen eenheid meer in de uitstraling van CED en zijn dochterondernemingen. Na een grondige inventarisatie van alle communicatiemiddelen hebben we, in samenwerking met het CED-team, essentiële aandachtspunten vastgesteld om het merk sterker neer te zetten. Dit resulteerde in strakke, eenvoudig te onderhouden templates, een duidelijk merkboek waarin elk detail is vastgelegd, en een verrijking van de merkidentiteit met kenmerkende elementen zoals iconen en een uniforme kleur.
Dit alles is verpakt in een uitstraling die past bij een deskundige leider op het gebied van internationale schadebehandeling, ook voor hun huidige en toekomstige dochterondernemingen, waardoor we blijvende helderheid bieden aan de doelgroep.
"Samen met het team van CED hebben we een sterke merkidentiteit ontwikkeld die eenheid en rust binnen de organisatie brengt. Met duidelijke richtlijnen over wat wel en niet gebruikt mag worden, kunnen medewerkers vrij bewegen binnen de gestelde kaders."
1. Merkanalyse, positionering en merkarchitectuur
Na een grondige analyse van het merk CED hebben we inconsistenties geïdentificeerd. Vervolgens hebben we de positionering aangescherpt en een heldere merkarchitectuur geïmplementeerd die duidelijkheid biedt.
2. Visuele merkidentiteit
De vernieuwde positionering is zichtbaar gemaakt in de uitstraling van CED. Het grootste succes is dat de organisatie nu zelfstandig met de nieuwe uitstraling kan werken, zonder hulp van een ontwerpbureau. Dit is erg prettig omdat de organisatie in meerdere landen actief is. Dit is vooraf samen met het team van CED bepaald, zodat de identiteit perfect aansluit bij het type organisatie.
3. Implementatie
Om consistentie te waarborgen, hebben we makkelijk te hanteren templates, een uitgebreid merkboek en een helder design system ontwikkeld. Door regelmatig merkreviews te houden, zorgen we ervoor dat elke interactie met de doelgroep de verwachtingen blijft overtreffen.