CED, een internationale schadebehandelaar actief in 12 landen, zorgt dat haar 2500 werknemers optimaal kunnen werken door in te zetten op innovatie. Door recente overnames en groei ontstond er echter een behoefte aan meer eenheid en merkconsistentie. Wij hebben een heldere merkidentiteit en merkarchitectuur gecreëerd waardoor de uitstraling van CED in elk land consistent is.
In de loop der jaren en na vele overnames was er geen eenheid meer in de uitstraling van CED en zijn dochterondernemingen. Na een grondige inventarisatie van alle communicatiemiddelen hebben we, in samenwerking met het CED-team, essentiële aandachtspunten vastgesteld om het merk sterker neer te zetten. Dit resulteerde in strakke, eenvoudig te onderhouden templates, een duidelijk merkboek waarin elk detail is vastgelegd, en een verrijking van de merkidentiteit met kenmerkende elementen zoals iconen en een uniforme kleur.
Dit alles is verpakt in een uitstraling die past bij een deskundige leider op het gebied van internationale schadebehandeling, ook voor hun huidige en toekomstige dochterondernemingen, waardoor we blijvende helderheid bieden aan de doelgroep.
"Samen met het team van CED hebben we een sterke merkidentiteit ontwikkeld die eenheid en rust binnen de organisatie brengt. Met duidelijke richtlijnen over wat wel en niet gebruikt mag worden, kunnen medewerkers vrij bewegen binnen de gestelde kaders."
Met dank aan het team van CED, en in het bijzonder Dean en Rikkert, voor de fijne samenwerking om deze bijzondere organisatie een sterke en herkenbare uitstraling te geven – en dat al sinds 2022!