Digitale zorg voor iedereen

toegankelijk maken

Helpdesk Digitale Zorg
Opdrachtgever
30+
Aangesloten zorginstellingen
3,5M
Neederlanders niet digitaal vaardig
Wat we hebben gedaan
Merkstrategie
Visuele identiteit
Positionering
Website
UX research
User testing
Drukwerk
Templates

Helpdesk Digitale Zorg is een initiatief met de missie om de digitale zorgervaring voor gebruikers zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken. Zij zijn het aanspreekpunt voor alle technische en niet-medische vragen rondom zorgapplicaties, zoals HuisartsDichtbij, MedGemak of Uw Zorg Online. Wij hadden de eer om dit waardevolle initiatief vorm te geven, wat resulteerde in een vriendelijke en toegankelijke uitstraling en een gebruiksvriendelijke helpdesk.

Een toegankelijk on- en offline merk

Hoe kunnen we een merk ontwikkelen dat in alles wat ze doen uitstraalt: “We zijn er voor je om jou te helpen?” Na een grondige analyse van wat Helpdesk Digitale Zorg kan en moet aanbieden om waardevol te zijn voor de doelgroep, hebben we een merk ontwikkeld met een helder beeldmerk dat in een oogopslag duidelijk en breed inzetbaar is.

De belangrijkste drager van het merk is de digitale helpdesk. Om de helpdesk goed te laten aansluiten op de doelgroep, hebben we deze continu getest met potentiële gebruikers en bijgeschaafd. Hierdoor helpt de digitale helpdesk gebruikers effectief bij al hun digitale zorgvragen, waardoor de organisatie als betrouwbaar en behulpzaam wordt ervaren. Dit resulteerde in een merk dat in alle contactmomenten duidelijk en consistent is en doet wat het belooft.

Wil je ook een onderscheidend merk neerzetten?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op