Kijk, Speel, Knutsel, Praat, Groei,

Ontmoet bij Oiko.

Oiko
Opdrachtgever
2 weken
Bouwtijd website
80
Bezoekers per dag
200+
Bezoekers op de opening
Wat we hebben gedaan
Merkstrategie
Positionering
Visuele merkidentiteit
Naamgeving
Website
Webflow development
Merkboek
Implementatie

Oiko is een nieuwe non-profit in Rotterdam: een vrije, toegankelijke plek voor ouders en hun kinderen van 0-4 jaar. Een omgeving waar kleintjes spelenderwijs kunnen ontdekken, leren en groeien.

Daarnaast helpt Oiko kinderen klaar te maken voor een goede start op de basisschool. Voor ouders is pedagogische ondersteuning is beschikbaar, maar alleen wanneer ze daar behoefte aan hebben. Dit gebeurt in een speelse omgeving, zonder oordeel. Zo blijft Oiko een laagdrempelige en toegankelijke plek voor álle ouders en kinderen.

Epos Onderwijs Rotterdam vroeg ons om dit volledig nieuwe concept vorm te geven, van naam en merkidentiteit tot website en ruimtelijke branding.

Sanne de Goede
Programmaleider Oiko

“De samenwerking met Evers en de Gier was ontzettend prettig. Zij hebben de huisstijl echt tot leven gebracht. Het team schakelt snel, denkt mee en begrijpt precies wat je nodig hebt. Ze zijn een betrouwbare en inspirerende partner – een absolute aanrader!”

Brand idea

Om de open sfeer te behouden, hebben we het merk zo vormgegeven dat het niet aanvoelt als een overheidsinstantie. Geen gevoel van beoordeling, maar een plek waar ouders zich welkom en op hun gemak voelen.

We ontwikkelden het merk vanaf de basis, te beginnen met de naam Oiko, geïnspireerd op het Griekse oikos, wat ‘thuis’ betekent. Dit is doorvertaald naar het brand idea “Ontmoet Oiko”, dat overal in de visuele identiteit en tone of voice terugkomt.

Centraal staat Oiko, een expressief en ondeugend figuurtje dat nieuwsgierigheid prikkelt en kinderen én ouders uitnodigt om te spelen, ontdekken, leren en groeien.

Website

We ontwikkelden een website die ouders op een laagdrempelige manier informeert. Ideaal voor een startende organisatie als Oiko, was de flexibiliteit om klein te beginnen en later uit te breiden. Dankzij de no-code oplossing Webflow konden we ons maximaal richten op interacties en animaties. Het resultaat: een compacte en levendige site die perfect past bij Oiko’s speelse karakter.

Implementatie

Voor Oiko ontwikkelden we een reeks on- en offline uitingen die het merk overal laten spreken. Van een postercampagne om Oiko in de buurt bekend te maken tot de ruimtelijke branding en bewegwijzering in het gebouw. Hier komt het personage Oiko echt tot leven en is hij speels geïntegreerd in de ruimte, precies op ooghoogte van kinderen, waar hij hun nieuwsgierigheid prikkelt en uitnodigt tot ontdekking.

Met dank aan

Speciale dank aan Sanne de Goede, Evelien Schrijver en het team van Oiko voor de inspirerende samenwerking en hun sterke visie. Dank aan Dana Romina voor het prachtig vastleggen van het gebouw.

Wil je ook een onderscheidend merk neerzetten?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op
Close Cookie Popup
Cookievoorkeuren
Door op ‘Alles accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacybeleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies die worden gebruikt om te begrijpen hoe de website presteert, en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevant zijn voor uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).