Kennisplatform voor

duurzame strategieën

Altruistiq
Opdrachtgever
5000+
Podcast plays
2000+
LinkedIn volgers
62%
Nieuwsbrief open rate
Wat we hebben gedaan
Merkstrategie
Visuele merkidentiteit
Website
Drukwerk

State of Sustainability is hét kennisplatform voor iedereen die belangrijke inzichten wil opdoen over duurzaamheidsstrategieën in de zakelijke wereld.

Als submerk van het duurzaamheidsdataplatform Altruistiq deelt State of Sustainability waardevolle informatie via video’s, podcasts, gidsen en interviews. Daarnaast organiseren ze evenementen en webinars, wat het platform onmisbaar maakt voor professionals in de duurzaamheidssector. Ons in-house designteam heeft een merkidentiteit ontwikkeld die toegankelijk is voor een breed publiek en makkelijk kan worden uitgebreid.

Kendel Ruppert
Marketing Team Lead, Altruistiq

“What began as individual marketing efforts streamlined and elevated under the State of Sustainability brand.
Its clear vision inspired company-wide commitment, leading to greater investment and focus. Designed to scale, the brand has enabled seamless new initiatives.
Today, the State of Sustainability is recognised as a strategic company asset.”

Community brand

State of Sustainability biedt steeds weer frisse inzichten in het voortdurend veranderende gebied van duurzaamheid. Dit hebben we vertaald naar een merk dat beweging ademt en professionals inspireert, informeert en ondersteunt.

Omdat de toekomst van SOS nog open ligt, hebben we een visuele identiteit ontworpen die flexibel is en met het platform kan meegroeien. Een aantal vaste merkelementen – zoals krachtige kleuren, het dynamische ronde logo en de kenmerkende rimpelingen – zorgt voor herkenbaarheid, terwijl elk kennisgebied, zoals podcasts en interviews, een eigen uitstraling heeft. Zo blijft de identiteit flexibel en ontwikkelt het merk zich mee met de tijd.

Ons team heeft een compleet digitaal platform ontworpen, inclusief nieuwsbrieven, social media campagnes en visuele aankleding voor evenementen.

Impact

De podcast bereikt inmiddels meer dan 1200 luisteraars, en het platform heeft ruim 2000 abonnees op LinkedIn. Het leespercentage van 62% voor de LinkedIn-nieuwsbrief laat zien dat onze content goed aansluit bij de interesses van de doelgroep. Deze cijfers bevestigen dat State of Sustainability een waardevol en betrouwbaar platform is voor professionals die duurzaamheid willen integreren in hun strategieën.

Wil je ook een onderscheidend merk neerzetten?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op
Close Cookie Popup
Cookievoorkeuren
Door op ‘Alles accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacybeleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies die worden gebruikt om te begrijpen hoe de website presteert, en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevant zijn voor uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).