TSG, leverancier van tank- en laadstations, had dringend behoefte aan een nieuwe website die duidelijk maakt wat voor all-in partner ze zijn. Kleine side note: TSG opereert in maar liefst 30 landen. En ja, in Finland bieden ze nét iets andere diensten aan dan in Senegal. Daarom waren er ook 30 unieke websites nodig, die toch herkenbaar zijn als onderdeel van TSG.
Met het logo als basis konden wij de vertaalslag maken naar een online identiteit. We hebben de kenmerkende swoosh als uitgangspunt genomen en de visuele identiteit verder uitgebouwd voor digitale toepassing.
Hoe zorg je dat elk land zijn eigen site krijgt, afgestemd op zijn specifieke diensten, maar toch de consistentie behouden blijft tussen alle landen? We ontwierpen één template site waarin alles zit. De pagina’s bestaan uit modules die als bouwblokken fungeren. Denk aan onderdelen zoals USP’s, producten, team, en FAQ’s. Elk land kan simpelweg de modules weglaten die niet relevant zijn en de modules toevoegen die wel nodig zijn. Zo kan ieder land de site zelf inrichten, maar blijft het een onderdeel van het grotere geheel.
Met de modules kan het marketingteam van TSG zelf campagnepagina’s opzetten, die vervolgens door verschillende landen gebruikt kunnen worden. Daarnaast hebben we o.a. een keuzehulp module ontwikkeld waarmee bezoekers advies krijgen over welke laadpaal het meest geschikt is voor hun onderneming.
Al sinds 2018 ondersteunen we TSG doorlopend met verbeteringen en toevoegingen aan de website. Dankzij een duidelijke styleguide en de modulaire opzet kunnen we efficiënt aanpassingen doorvoeren die direct in alle landen worden uitgerold. Zo blijft TSG vooroplopen in een snel veranderende markt en kunnen ze blijven inspelen op nieuwe ontwikkelingen.