Creatief partnerschap met

revolutionaire app in de zorg

BeterDichtbij
Opdrachtgever
±1.000.000
Gebruikers in Nederland
25.000+
Zorgverleners aangesloten
#1
App Store (Gezondheid)
Wat we hebben gedaan
Merkstrategie
Visuele merkidentiteit
Merkboek
Drukwerk
Templates
Website
UX Design
UI Design
UX Research
User testing

Met BeterDichtbij hebben patiënten hun arts in hun broekzak. Met deze app kunnen patiënten een korte vraag stellen, onderzoeksuitslagen nalezen of een herhaalrecept aanvragen. Dit scheelt de patiënt en ook de dokter veel tijd.

Met de ambitie een landelijk bekend en zichtbaar merk te worden, ontstond de behoefte aan een herkenbare en sterke visuele identiteit. Als creatief partner werken we voortdurend aan het aanscherpen en uitbouwen van de merkidentiteit op alle touchpoints, van folder tot website tot app.

Toolkit

Om de implementatie binnen nieuwe zorginstellingen te vergemakkelijken, hebben we uitgebreide toolkit ontwikkeld. Deze bevat alle middelen die zorgorganisaties nodig hebben om de app uit te rollen bij hun patienten, en uitleg te geven.

Erica Bouma
Marketing Manager BeterDichtbij

“Als groeiend merk is het voor ons belangrijk om met gedreven, betrouwbare en creatieve vaste partners te werken. E+dG denkt strategisch met ons mee, is kritisch én proactief.”

Website

Bij het ontwerpen van de marketing-website zagen we een duidelijk onderscheid in twee doelgroepen - patiënten en zorgverleners. Door een intuïtieve navigatiestructuur vinden beide groepen gemakkelijk de informatie die ze zoeken. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat de website volledig voldoet aan de WCAG 2 AAA richtlijnen voor optimale toegankelijkheid.

Een toegankelijke en intuïtieve app

Samen met het team van BeterDichtbij werken we als vaste designpartner ook continu aan het ontwerpen van nieuwe features en verbeteringen in de apps voor patienten én zorgverleners.

Het creëren van een intuïtieve app die toegankelijk is voor een hele brede doelgroep, inclusief minder technisch vaardigen of mensen met handicaps, is een aanzienlijke uitdaging. Daarom werken we uitgebreid samen met zowel artsen als diverse eindgebruikers, door middel van interviews en gebruikerstesten. Zo zorgen we ervoor dat de app voor iedereen te gebruiken én te begrijpen is.

Landelijke impact

De impact van BeterDichtbij is aanzienlijk. Sinds de lancering heeft de app bijgedragen aan 1,9 miljoen digitale gesprekken in 2023 alleen. Het platform wordt inmiddels gebruikt door meer dan 25.000 zorgprofessionals, en bedient bijna 1 miljoen patiënten. Ziekenhuizen die BeterDichtbij gebruiken melden minder telefoontjes naar de polikliniek, verminderde herhaalbezoeken en een hogere patiënttevredenheid, vooral vanwege de verhoogde service en toegankelijkheid die de app biedt.

Ook meer consistentie creëren in jouw branding?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op