Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel vertegenwoordigt de belangen van supermarkten en foodservicebedrijven zoals Albert Heijn, Jumbo en Lidl. We hebben deze brancheorganisatie ondersteund door een vernieuwde website met ledenportaal te ontwikkelen, waarmee hun leden beter geïnformeerd worden over diverse thema’s binnen de branche.
Tijdens de workshops kwamen we erachter dat het CBL zijn belangrijke functie als brancheorganisatie online niet goed vervulde. Het delen en tonen van juiste informatie over de branche werd online niet voldoende gerealiseerd. Daarom hebben we strategisch cijfers, nieuws, persberichten en thematische informatie door de hele website geïntegreerd, zodat bezoekers op elke pagina een goed beeld krijgen van de branche. Ook is de introductie van het ledenportaal een mooie vervolgstap om de bezoekers en leden nog beter te informeren over inhoudelijke casussen zoals certificering.
“Met dit mooie, overzichtelijke en strakke ontwerp komen wij weer goed voor de dag als organisatie. Het is heel fijn om stakeholders met trots naar onze website te verwijzen. De samenwerking was ook prettig; snel, vriendelijk en to the point.”
Het CBL beschikte enkel over een logo zonder een samenhangende visuele identiteit. Wij hebben dit aangevuld met onderscheidende merkelementen zoals een uniek lettertype, een speciale set iconen en geoptimaliseerde kleuren voor digitaal gebruik. Door deze merkelementen toe te voegen aan de identiteit zorgen we voor meer herkenbaarheid. Daarnaast hebben we de visuele identiteit geïmplementeerd op andere uitingen, zowel online als offline, voor een consistente en herkenbare merkbeleving.